Thursday, November 21, 2013

His Mercy Saves


        One day, a priest visited a prison in one province and he had a chance to encounter a prisoner.

Mang Lino: Father, marami na po akong pinatay. Nasa 40 na po. Mga 10 na ding pulitiko at mga 30 na ding ordinaryong tao. Matagal na po ako dito sa loob at kahit po dito ay may mga nag-uutos pa din sa aking pumatay.  Pinagsisisihan ko na po ang mga ginawa kong kasalan. Minsan nga po naiisip ko: Kamusta na kaya ang mga nabyuda ng mga pinatay ko? Kamusta na kaya ang mga naulila nilang mga anak? Mapapatawad pa kaya nila ako? Mapapatawad pa kaya ako ng Panginoon? Alam ko naman pong inilipat na ako sa Muntinlupa ay ipapapatay din ako doon. 

                God is compassionate in forgiving sins. He is merciful. In fact He is just waiting for us to come back to His loving arms. All He wants is for us to turn away from our sins, repent and acknowledge the love and mercy that He has offered us.


  I believe that God has given us different opportunities to change, but what is inspiring in Mang Lino is that when he has given that opportunity, he recognized it and even accepted it.






No comments:

Post a Comment